Jesteśmy przyzwyczajeni do rytuałów, do jedzenia potraw, które jedliśmy od lat. Ciężko przestawić głowę do zmian. Kanapki – no z czym? Przychodzi na myśl ser, wędlina, masło. I kiedy nagle postanawiamy przestawić się na zdrowsze odżywianie, bo stan zdrowia tego wymaga. Czy nawet przejść na „stronę wege” 😉 powstaje pytanie – ale z czym te kanapki? Co zamiast wędliny, sera? Pomogę Wam w tych zmianach:-) Zapraszam.

OKOŁO 5 PORCJI PO 50 G KAŻDA

SKŁADNIKI

  • 100 g ugotowanej ciecierzycy
  • 1/2 zielonego ogórka (ok 90 g-100 g) u mnie bio więc ze skórką
  • 1/2 czerwonej cebuli (ok 50 g)
  • duża łyżka Creamo Planton śmietanki roślinnej
  • 1 łyżeczka musztardy bez cukru ( ok 10 g)
  • 1 łyżka płatki drożdżowe nieaktywne (ok 5 g)
  • sól, pieprz do smaku

WYKONANIE

  1. Ciecierzycę ugotować wcześniej i ostudzić, bądź wykorzystać konserwową ze słoika czy z puszki- po odlaniu zalewy. Zalewy nie wylewać! Wykorzystać do wege majonezu, czy kremów. (aquafaba) Rozgnieść widelcem zostawiając także trochę grudek.
  2. Cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę.
  3. Ogórek można obrać, bio można zostawić skórkę  również pokroić w kosteczkę
  4. Dorzucić do cieciorki, dodać płatki drożdżowe, musztardę, śmietankę roślinna.
  5. Wymieszać, całość doprawic do smaku solą i świeżo zmielonym pieprzem.
  6. Pasta jest najlepsza, jesli damy jej czas na „przegryzienie się”
  7. Można dodać świeże, posiekane zioła jak kolendra czy bazylia.

WARTOŚCI ODŻYWCZE

  • ENERGIA CAŁOŚĆ (5 porcji) 308 kcal/(1 porcja ok 50g) 62 kcal
  • BIAŁKO (roślinne)  13 g/2,6 g
  • TŁUSZCZE 11g/2,2 g
  • WĘGLOWODANY OGÓŁEM 39 g/7,8 g
  • BŁONNIK POKARMOWY 9,0 g/1,8 g

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *