Sezon na paprykę w pełni warto więc korzystać z tego, że jest tańsza. Świeża, surowa papryka zawiera więcej witaminy C niż cytryna 100 mg/100 g. Jest także źródłem likopenu (czerwona papryka), beta-karotenu – silnych przeciwutleniaczy wymiatających wolne rodniki z organizmu. Likopen wykazuje działanie przeciwmiażdżycowe zapobiegając oksydacji frakcji LDL cholesterolu i obniża poziom cholesterolu ogólnego. Co najciekawsze likopen z produktów przetworzonych jest lepiej przyswajalny przez organizm, niż z produktów świeżych. Zapraszam więc na smaczną przystawkę z pieczonej papryki. Całe 3 składniki 🙂

PORCJA dla 1 osoby

SKŁADNIKI

  • 2 spore czerwone papryki ok 470 g
  • 25 g feta/tofu naturalne lub zamarynowane w soku cytrynowym i sosie sojowym
  • ocet balsamico (najlepiej gęsty, owocowy)

WYKONANIE

  1. Papryki umyć, wykroić gniazdo nasienne, przekroić wzdłuż.
  2. Rozgrzać piekarnik do 200 st. Papryki wyłożyć skórka do dołu na papier do pieczenia, na blaszce i włożyć do rozgrzanego piekarnika.
  3. Piec ok 15-20 min. (w zależności od wielkości papryki)
  4. Przygotować woreczek strunowy lub miskę i folię do szczelnego przykrycia miski.
  5. Upieczone papryki szybko przełożyć do woreczka i zamknąć go/miski i szczelnie przykryć folią. Parująca papryka oddzieli skórkę.
  6. Odstawić do ostygnięcia. Ostudzone obierać ze skórki.
  7. Pokroić w paseczki, obsypać rozdrobnioną fetą/tofu
  8. Skropić octem balsamico.
  9. Jeść! 🙂

WARTOŚCI ODŻYWCZE
ENERGIA (wersja z fetą) 189 kcal/(wersja z tofu) 164 kcal
BIAŁKO 10,36g/9,36 g (roślinne)
TŁUSZCZE 6,35 g/4,1 g
WĘGLOWODANY OGÓŁEM 31,8 g/31,9
BŁONNIK 9,4/9,4
CHOLESTEROL 22,3 mg/ 0 mg


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *