Pasta z czerwonej fasoli i suszonych śliwek

Są produkty, które zawsze mam u siebie w kuchni, taki ratunkowy ekwipunek:)   To m.in. puszki czy słoiki ze strączkami: fasola, cieciorka, soczewica,  z których można szybko przygotować wiele potraw.

Strączki są źródłem białka roślinnego, węglowodanów złożonych i błonnika.  Szybko sycą i na długo.

Dziś szybki, prosty przepis na pastę do kanapek z czerwonej fasoli konserwowej i suszonych śliwek. Pastę można wykorzystać jako zdrowy dip, albo dodać np do ugotowanego makaronu, dorzucić trochę warzyw i mamy danie na kolację czy obiad.

Warto pamiętać ze strączki są dla wegan i wegetarian źródłem  białka roślinnego, Ca, Fe (niehemowego) i innych cennych składników mineralnych.

Pasta jest również świetna dla osób z zaparciami, ze wzg na sporą zawartość błonnika rozpuszczalnego. Będzie korzystna więc też dla osób starszych.

Śliwki suszone moczymy w gorącej wodzie, najlepiej byłoby już przez noc, ale da radę i krócej. 

Dodatek soku z limonki przełamuje słodkawy posmak pasty, a świeżo zmielony pieprz nadaję ostrą nutkę. Ja wrzuciłam jeszcze odrobinę świeżego rozmarynu.

Składniki miksujemy ze sobą – to cała robota. 

Kopiasta łyżka pasty wazy ok 30 g – liczę to jako 1 porcję

SKŁADNIKI

  • 200 g czerwonej fasoli konserwowej – odsączonej z zalewy (może być ugotowana samodzielnie)
  • 6 suszonych śliwek ok 25-30 g
  • 1/2 limonki (sok)
  • świeża natka z pietruszki – ok 1 łyzeczki posiekanej
  • olej z orzechów włoskich lub oliwa – kilka kropli by uruchomić wit A,D,E,K
  • sól, pieprz świeżo zmielony – do smaku

WYKONANIE

  1. Namoczyć śliwki w gorącej wodzie (najlepiej przez noc)
  2. Fasolę odsączyć z zalewy i wypłukać i przełożyć do naczynia do blendowania razem z odsączonymi śliwkami
  3. Dodać sól, pieprz, sok z limonki, ewentualnie świeży rozmaryn
  4. Wszystkie składniki zmiksować na pastę
  5. Posypać wierzch posiekaną natką z pietruszki

WARTOŚCI ODŻYWCZE

ENERGIA (całość) 278 kcal/ 1 porcja duża łyżka ok 30 g/28 kcal

BIAŁKO (roślinne) 18,64 g/ 1,9 g

TŁUSZCZE 3,34 g/ 0,33 g

WĘGLOWODANY OGÓŁEM 49,2 g/ 4,9 g

BŁONNIK POKARMOWY 9,01 g/ o,9 g

Ca 136,73 mg/ Mg 46,6 mg/ Fe 2,6 mg/ Zn 0,61 mg/Foliany 59,3 ug 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *