Figowa przekąska z serem feta

Mało kto wie, że figi są wspaniałym źródłem wapnia (Ca) – (szczególnie suszone – 162 mg/100g !) ; magnezu (Mg)  i potasu (K)

Zawierają także witaminy z grupy B, ß-karoten, błonnik, wit K i C.

Odchudzając się, bądź mając zaburzenia gospodarki węglowodanowej powinniśmy pamiętać o tym, aby  nie spożywać owoców samodzielnie.

Lepiej gdy łączy się je z innym posiłkiem lub zjada razem z białkiem i/lub tłuszczem, które zwolnią wchłanianie glukozy. Może to być np.: jogurt, ser, orzechy, kokos, a nawet czekolada gorzka.

Ser feta można zastąpić serem kozim, czy innym np Roqufort.

W wersji wegańskiej możemy wykorzystać tofu á la feta i syrop daktylowy, czy klonowy.

SKŁADNIKI

  • 3 świeże figi 
  • 25 g sera feta
  • 1 łyżeczka miodu

WYKONANIE 

  1. Rozgrzać piekarnik do 180 st C
  2. Figi umyć i nakroić na krzyż od strony ogonka, nie przekrawając do końca
  3. W każda figę włożyć grudkę rozkruszonego sera
  4. Figi przełożyć w naczyniu do zapiekania do piekarnika i zapiekać ok 10-15 min
  5. Gorące skropić miodem

WARTOŚCI ODŻYWCZE

  • ENERGIA (całość) 235 kcal/ 1 figa 78 kcal
  • BIAŁKO 5,94 g/ 1,98 g
  • TŁUSZCZE 4,67 g/ 1,6 g
  • WĘGLOWODANY OGÓŁEM 46,8 g/ 15,6 g
  • BŁONNIK POKARMOWY 6,44/ 2,14 g
  • CHOLESTEROL 22,25 mg/ 7,42 mg

Ca 202,95 mg/ Mg 42,74 mg/ Fe 31,21 mg/ Zn 0,84 mg/ Foliany 19,07 ug


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *